Schrijf mee!
« »

Communicatie

Getijdendans

21 februari 2019 | 120w | arjan van essen | 2

Een oude heer en ietsje jongere mevrouw. Niet hand in hand, maar gewoon naast elkaar. Zij in woensdagmiddagbroek met dikke gewatteerde jas. Daaroverheen de kordate riem van de tas die op haar middel hangt. Ze oogt stevig en windbestendig.
Hij licht gebogen, zijn voeten, dicht naast elkaar, gestoken in zwartblauwe schoenen die duidelijk op gemak zijn aangeschaft. Zelfs zijn benen, omhuld door een donkerblauwe terlenka broek met vouw, zijn al iets gebogen.
Een stukje voorbijgelopen draaien we om. We zien dat de wereld aan hen voorbijgaat.
Dan pakt zij een zakdoek en hij snuit zijn neus.
De oude fragiele man, en de ietwat jongere vrouw, daar bij de zee. Ze keken en zagen veel meer dan alleen maar afgaand tij.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »