Schrijf mee!
« »

Fictie

De zoetwaterboerinnetjes

12 mei 2019 | 120w | N.D.D. | 2

De droom was flou. Leefde ik nog? Was ik erbij? Of slechts gedeeltelijk? Waren het kleindochters of kleinzonen? Als moeder van alleen maar dochters kan ik me moeilijk inbeelden dat ik kleinzonen zou kunnen hebben…
Soit, deze nacht droomde ik dus van een zeker nageslacht. Allemaal knappe kopjes. In hun ogen zag ik een herinnering van hun grootvader. Zoetwaterboeren of -boerinnen. Samen runden ze een groot bedrijf.
In de droom hadden ze de Middellandse Zee reeds leeggepompt. Ze stonden op het punt om aan de ontginning van de Noordzee te beginnen. Er waren nu zoutbergen in de Méditerranée, bossen van zeewierbomen, wortelend vanuit een veelkleurige plasticfolie, en daarboven, in verscheidene, nevelige luchtruimbakken zweefden er kweekscholen van dolfijnen, inktvissen en kwallen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van N.D.D. of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »