Schrijf mee!
« »

Fictie

Wonderkoningen

22 mei 2018 | 120w | Jose van Rosmalen | 5

Wat Jezus kon, moeten wij ook kunnen. Over water lopen. Wij hebben het niet over wonderen, zoals tweeduizend jaar geleden, maar over techniek. Met een paar nerds zijn we hier in Delft bezig een schoen te ontwikkelen waarmee je over vloeistoffen kunt lopen. De eerste testen met bier zijn al geslaagd. Nu komt de waterproef voor onze machine die in de schoenzolen is verwerkt. We maken daarbij gebruik van drukverhoging en waterabsorptie, zodat de schoen zich gedraagt als een minivlot. Vooral lichte meisjes en zware jongens hebben hier profijt van.
Professor Wilma Waterval begeleidt ons project. Zij houdt het graag droog met haar humor en uitdagende pumps. De ultieme uitdaging is dat je ook met stilettohakken de wereldzeeën kunt bedwingen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jose van Rosmalen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »