Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen, Sport

Waanzinnige bewondering of bewonderenswaardige waanzin – Maarten & Maarten

23 augustus 2018 | 120w | Han Maas | 4

Een sportprestatie kan ik als (duur)sporter waarderen. Bij een sportprestatie voor het goede doel krijg ik een dubbel gevoel. Waarom fietsen mensen een berg als Alpe d’Huez op als er ook gelijk geld kan worden gedoneerd?
Het is bewonderenswaardig als (ex-)kankerpatiënten zo’n prestatie leveren, maar welke bedragen verdwijnen als declaraties in de zakken van een commerciële organisator?

Ik hoop dat dit bij de prestatie van Maarten van der Weijden niet het geval is. Hierbij vraag ik me meer af of dit wel gezond is gezien de medische achtergrond van Maarten…
Een sportieve topprestatie of waanzin?
Welk hart in mij wint: dat van een professionele zwemmer zoals Maarten van der Weijden of dat van een professionele criticaster zoals Maarten van Rossem?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »