Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Studie & werk

Samen thuis?

17 april 2018 | 120w | lisette | 5

Samen thuis?

De laatste fusie die ik in mijn werkende leven heb meegemaakt, was er eentje waarin we met vijf organisaties samen moesten gaan.

Vijf min of meer samenhangende thema’s samenvoegen is een heel karwei. Nieuwe teamindelingen, nieuwe contacten. Nieuwe manieren van communiceren zowel naar binnen, als daarbuiten.
Moeilijker, want minder concreet, is de fusion van verschillende culturen. De oude vijf moeten zich transformeren tot één nieuwe club met dezelfde waarden.
Het is zoeken naar een bedrijfsnaam, die lekker bekt en de lading dekt.

Ik had er vanaf het begin een hard hoofd in.
En toen een van de managers de nieuwe werkmoraal omschreef als “fris en fruitig”, wist ik het zeker: wegwezen!
Liever alleen, dan samen maar niet thuis.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »