Schrijf mee!
« »

Communicatie

Parijs(2)

20 april 2018 | 120w | arjan van essen | 7

Over revolutie gesproken. Op een ietwat frisse ochtend, passeer ik hardlopend, een kerk. Dat is niet zo bijzonder. Wel is het uitzonderlijk dat het een gereformeerde kerk is. Ja die van Luther en Calvijn, niet de meest populaire figuren hier. Wat opvalt, is een doek aan de gevel met vrijheid, gelijkheid en broederschap. Ik herinner me preken uit mijn jeugd, waar de Franse revolutie als oorzaak van veel kwaad werd aangewezen. En waar de slogan ‘liberté, egalité en fraternité’ als vloeken in de kerk werd gezien. Al lopend mijmer ik nog even. Misschien is revolutionair zijn wel christelijker dan ik dacht. We heten niet voor niets protestanten. Die gedachte geeft me zoveel energie dat ik een paar kilometer extra loop.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »