Schrijf mee!
« »

Communicatie

De blijde rijders

23 juli 2018 | 120w | cora leek | 4

Manlief rijdt. Ik zie eindeloze rijen auto’s in beide richtingen, alsof er nooit een benzinetekort geweest is, zoals in 1973 toen er autoloze zondagen ingevoerd werden.
Het huidige benzinetekort heeft een andere oorzaak dan de oliecrisis van destijds. Er zijn te weinig vrachtwagenchauffeurs om de pompstations te bevoorraden. Bovendien kunnen de bevoorradingsschepen minder zwaar beladen worden vanwege de lage waterstand in de rivieren.
Dankzij die factoren kunnen we even wegkijken van ons overvloedig gebruik van fossiele brandstoffen. Vakantie, vrije tijd of werk: wij blijde rijders blijven rijden. En als er geen stille uurtjes meer zijn op de snelwegen, leggen we nog een paar nieuwe snelwegen aan.
We zullen het nooit leren.
We putten de aarde uit. Na ons de zondvloed.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van cora leek of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »