Schrijf mee!
« »

Column

Uitkomst kabinetsonderhandeling over luizenbaantjes.

31 augustus 2017 | 120w | arjan van essen | 5

Mijn collega in het basisonderwijs heeft dagelijks contact met ouders. Krijgt tips hoe hij het anders en beter kan doen.
Hij heeft het voorrecht dat in zijn klas alle niveaus vertegenwoordigd zijn. Hij mag meer registreren over elke leerling.
Waar ik twintig a vijfentwintig leerlingen voor me heb, heeft hij er al gauw een dertig. Heb ik de leerlingen als puber, mijn collega heeft ze jaren jonger. Hij is bezig met toiletbezoekjes, luizen en broodtrommeltjes. Ik heb vakanties en daarnaast nog een uurtje of vijftig die ik facultatief kan opnemen. Hij staat zelf bij de winkel viltstiften, markers en stempels te kopen. Zijn collega, die dit normaliter bestelde, is namelijk leraar bij ons geworden. En krijgt nu zeshonderd euro meer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »