Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen, Politiek

Strategisch vissen

8 maart 2017 | 120w | AliceHuiberts | 5

Er wordt vandaag gehengeld. Niet naar complimenten of naar steun in de coalitie, niet naar subsidies of lastenverlagingen. Nee, de lijsttrekkers hengelen rond de Hofvijver. Gewapend met een bamboehengel en een sneetje knip-wit nemen de heren hun plaatsen in.
Het lot heeft bepaald dat Wilders links zit, Jesse vist op rechts. Henk aast op de stoel van Mark. Alexander heeft er een zware dobber aan, zwijgzaam naar de kringetjes in het wateroppervlak te kijken. Buma vangt bot als hij fluisterend een visje uitgooit bij Gert-Jan. Waar blijft Marianne ?

Er heerst een ongekende rust.

Aanvankelijk was Emile faliekant tegen deze vorm van volksvermaak maar moet, na het tellen van de vissen, toegeven dat hij het vissersdebat als zeer plezierig heeft ervaren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »