Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Eten & drinken, Mensen

Purine, suiker en fosfaat

6 maart 2017 | 120w | Mien | 4

Mijn lijf staat in een stand van grote alertheid. Hoe dat zo komt? Ik ben nog geen kwartier geleden overgeleverd geweest aan een overdosis niet spontane reacties. De reacties zijn geforceerd, uitgelokt en bekokstoofd.

Het begon vanochtend allemaal met een slokje cola. Coca, de enige echte. Ik ga immers voor kwaliteit. Rechtstreeks uit de koelkast, fles open, hopla, slokje in de mond. Mijn tong en gehemelte trokken gelijktijdig samen (geforceerd), daarna volgde een prettige smaaksensatie (uitgelokt) om te eindigen in een onweerstaanbare drang naar nog een slok (bekokstoofd).

Ik weet genoeg. Dit is een eerste aanzet tot verslaving. Purine, suiker en fosfaat leveren oorlog in mijn lijf. Maar ik laat me niet kennen door signaaltransductie. Amme nucleotide nooit nie. Amen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »