Schrijf mee!
« »

Communicatie

Magnavisus kiest

16 februari 2017 | 120w | Berdien Blaak | 6

Magnavisus, grootste Ziener aller tijden, is een kleine scheefgebogen man.
Op zijn rechterschouder zit altijd de magische vogel Malinger, wiens aanwezigheid een belasting is die geen ander zou kunnen verdragen.
De haksnavel van ivoor, de roze ogen, de verschrikkelijke visioenen dringen zich voortdurend aan zijn bewustzijn op.
De koning heeft hem om raad gevraagd. De koningszoon wil de macht overnemen, de koning twijfelt of het daarvoor de goede tijd is.
Magnavisus richt zijn geest op de brandende pupil in het roze oog, glijdt de Onwereld in en Onschouwt.
Tussen wervelwinden van angst en Onheil ziet hij Raad en Onraad.
Welke keus, welke woorden, welke gevolgen.
Hij wikt en weegt, vertelt de koning wat de juiste weg is.
Bijna zonder aarzeling.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »