Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Mensen, Studie & werk

Kruispeiling

18 mei 2017 | 120w | Mien | 2

Ik bevind me in Kruis, gemeente Nuth en vraag de koster het kruis uit zijn broek. Verbaast kijkt hij op en slaat een andreaskruis. Een complexe vorm van weesgegroet. Nee, hij kent Andrea Kruis niet. Nooit van gehoord. Striptekenaar, illustrator en schrijfster? Toe maar.

Ook op de volgende vragen blijft het antwoord schuldig. Een bolkruis, taukruis, tasjeskruis, overkruis? Hij kent ze geen van allen. Een zoenkruis en krukkenkruis daar is ie wel mee bekend. En ik maar denken dat in een kruiskerk alle antwoorden te vinden zijn.

De kruisheer laat het afweten. Kruiscorrelatie gaat niet helpen. Een kruisharing evenmin. Bij de vraag waar ik in de buurt wellicht nog een kruisenruiker kan vinden raakt de koster het spoor volledig bijster.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »