Schrijf mee!
« »

Cultuur, Eten & drinken, Familie, Fictie, Mensen, Natuur

Het las als een sprookje

16 december 2017 | 120w | N.D.D. | 3

Broerlief erfde de buffelboerderij, zusterlief kreeg de vakantiehuisjes, en Georges moest zich tevreden stellen met een schriel stekelvarken dat zijn belachelijke vader Georgina had genaamd.

Hij wist niet wat hij ermee aan moest. Ze was te mager om op te eten, en ze was bijna kaal, telde amper honderdtwintig stekels.
‘Een zwaar gebrek aan minerale troffelstoffen,’ zo stelde de dierendokter vast.
Georges had geen geld voor de troffels op het internet. Daarom trokken ze de wijde wanhopige wereld in, hongerig en voortdurend op zoek naar wat ze nodig hadden.

Maar Georgina had een goeie neus. En Georges kreeg altijd de helft van haar vondst. Ze werden rijk en gezond. Tien jaar later prijkte hun verhaal op de voorpagina van Forbes.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van N.D.D. of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »