Schrijf mee!
« »

Liefde, Maatschappij, Mensen

HET GETTO

1 mei 2017 | 120w | o_verschreef â€  | 14

Dertien keer koos een ooievaar voor de schoorsteen van het krotje van weduwe Vingerhoed, in het getto. Onveranderlijk rolden dan dikke wanhooptranen over haar wangen, want als ze iets kon missen in het getto, was het een extra hongerig mondje. Elke keer besefte de weduwe dat het behoeftig bakkesje zonder de noodzakelijke hulp voor galg en rad zou opgroeien, in het getto.

Want niemand staat in het getto klaar om de kleine boef de weg te wijzen, een schouder te bieden, een boterham te geven. Vroeg of laat zal hij, hongerig, eenzaam en miskend, het rechte pad en het aardse verlaten, neergekogeld worden, in het getto.

Wanneer hij vervolgens ligt te stuiptrekken wordt een volgend schoftje geboren, in het getto.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van o_verschreef of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »