Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij, Mensen, Natuur

Eskimo teert in

17 januari 2017 | 120w | Mien | 7

Met lede ogen zien eskimo’s de klimaatconferenties aan. De zon schijnt veel te fel op hun ijs. De spleet in hun zwarte brilletjes wordt steeds smaller van snit. Warme tranen doen het ijs onder hun voeten smelten. De eskimo’s teren in. Op hun habitat.

Verzetten heeft niet langer zin, noch bergen, noch zichzelf. Beiden smelten onder toezicht en goedkeuring van grootmachten. Waanzin ten top. Ooit bevroren nog mensen dicht bij de poolcirkel. Nu warmen zij zich aan warm smeltwater en zoute tranenpoelen.

Het duurt niet lang meer, of ze zakken door het ijs. Naast beren staan nu ook leeuwen en tijgers op de weg. Allen ijsberend want ze voelen zich ontheemd. Wat rest zijn cruisetochten naar eskimoreservaten en wilde indianenverhalen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

11 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »