Schrijf mee!
« »

Communicatie

Een bijzondere ontmoeting

7 mei 2017 | 120w | Marie van Overloon | 4

Marga de koe ligt te herkauwen in de uiterwaarden, knipogend kijkend tegen de zon in. Dan ineens stoppen haar kaken en kijkt ze met wijdopenogen naar een bijzondere gast bij het slootje.
Een ooievaar vist een luidkwakende kikker uit het water en doet een paar hele snelle passen, dan op de breeduitslaande vleugels snel op grote hoogte en landt sierlijk een eindje verder op het grote hoge wagenwielnest bij de hoek van haar appelgroene weiland. Daar wordt de vogel verwelkomd door zijn partner en één luid schreeuwend jong. De kikker wordt keurig in stukjes verdeeld voor de moeder, de brenger en het schreeuwende kleintje. Ieder op zijn beurt, het wachten zeker waard.
Marga gaat gestaag verder waar ze gebleven is…

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Marie van Overloon of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »