Schrijf mee!
« »

Fictie

De bestemming

1 mei 2017 | 120w | nyceway | 8

Vlak voordat de ooievaar haar zwarte rok opschudt, in aanloop naar de afreis naar verre oorden, trekt het leger parasieten de zuignapjes van hun tentakels los van de verendeken. Ook voor hen gaat de reis beginnen. Dichterbij, maar eveneens van levensbelang. Vrijblijvendheid is dit leger vreemd. De missie is er al jong ingeprent. Een voor een transformeren de kleine wezentjes van zwart naar groen zodra ze een zachte landing in het lange gras maken.
‘Onopvallend infiltreren en dan toeslaan’ luidt hun opdracht. Onverschrokken gaan ze in colonne op weg naar het einddoel. Zodra een pasgeboren baby bereikt is en ze de juiste huidskleur aannemen, splitst een deel zich af op weg naar het volgende wiegje. Het liefdesleger vermenigvuldigt zich snel.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van nyceway of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »