Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Eten & drinken, Mensen, Natuur

Afslagroom

25 oktober 2017 | 120w | Mien | 3

Worsteling met room. In de kom. Doorslag van woede. Woeste witte furie. Verdwijn in putje. Ik herstel stand. Op mijn slagmachine. Verwarm twee stokken. Misschien helpt het. Ik programmeer tijd. Pakweg vijf minuten. In stand drie. Het moet lukken.

Wat ik doe? Slagroom kloppen mam. Gaat niet goed? Waarom dan niet? Foute soort melk? Hoezo lang houdbaar? Vervaldatum jaar nul? Wat een flauwekul. Niet meer moeien. Ik ga ervoor. Met goede melk. Op goede temperatuur. Buiten de koelkast.

Een nieuwe kans. Mixer maakt toeren. Mams kijkt mee. Gaat het goed? Gelukkig niemand ongesteld. Slagroom in wintertijd. Drie keer schudden. Daar komt climax. Randjes worden hard. Ik klop terug. In zijn retour. Mixer slaat af. Automatisch witte afslagroom. Nu nog schoonmaken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »