Schrijf mee!
« »

Communicatie, Eten & drinken, Familie, Mensen, Studie & werk

Slagerij van Kampen

31 mei 2016 | 120w | Mien | 3

Slagerij van Kampen uit Kampen doet zijn naam alle eer aan. Het familiebedrijf bestiert al eeuwenlang het slagersvak. En hoe! Messi van Kampen noemen ze de huidige eigenaar gekscherend. Tot in de twaalfde generatie heeft Messi alle registers uitgeplozen. De voorouders zijn altijd het vak trouw gebleven.

Slagerij van Kampen doet in meerdere opzichten haar naam eer aan. Geschiedschrijving vertelt dat Slagerij van Kampen in de vroege Middeleeuwen al begon met het bezoeken van kampen. Ridderkampen welteverstaan. Vlees werd geleverd op bestelling. De toenmalige Messi was meester van het ribstuk. Beren, zwijnen, paarden, alle buiken moesten er aan geloven. De ridders smulden.

De kampen heten tegenwoordig Kermis, Scouting of Festival. In huiselijke kring BBQ. Het vlees: kip, varken of saté.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »