Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen, Politiek

Prioriteitenlijst

8 juli 2016 | 120w | Han Maas | 3

Tussen het EK voetbal door een nieuwsuitzending met daarin een top 5 van behaalde resultaten door Nederlandse F-16’s, die zonder voorrondes te spelen waren gekwalificeerd: hoeveel vluchten er gemaakt zijn, hoe vaak er werd gebombardeerd et cetera. De missie is nu beëindigd.
Een F-16-piloot werd hartelijk onthaald door de minister van Defensie, Hennis Plasschaert.
Een moderne boekanier, iemand die soldaatje speelt of gewoon graag vliegt?

4 juli, de sociale media zitten propvol met foto’s van Amerikaanse vlaggen over doodskisten tijdens de zinloze oorlog in Vietnam en de gemanipuleerde oorlog met Irak. Een vrouw zit op het graf van haar gesneuvelde man; trots op hem en Amerika.

’s Avonds een ander lijstje: van slecht presterende verpleeghuizen. Misschien een paar vliegtuigjes minder…?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »