Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

Oud nieuws

4 juli 2016 | 120w | Lisette | 6

Soms kan ik er gewoon niet meer naar kijken. Het journaal biedt te vaak en teveel van hetzelfde. En altijd vinden we wat dichtbij gebeurt erger dan de ellende elders.
De honderden doden in Bagdad zijn kennelijk minder groot nieuws dat een item over plastische chirurgie.

Eigenlijk was het altijd al zo, alleen kenden we toen elders nog niet. Of benoemen we het anders. Onze VOC-mentaliteit wordt geprezen door een vroegere premier. Ik wil niet denken aan alle ellende die deze eerste multinational heeft gebracht.
Nederlanders leverden ook een bijdrage aan de acties die de boekaniers uitvoerden. Eén van hun hoofdmannen heette niet voor niets “the exterminator”.

Niks nieuws dus, maar vooral veel oud en jong zeer. Ogen dichtdoen dus?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

19 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »