Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Fictie, Maatschappij, Mensen, Politiek, Sport

Oranje tompoes of Trump

9 november 2016 | 120w | Han Maas | 2

O, wat verlang ik naar die foeilelijk oranjegekleurde straten. Naar tompoezen met kleurstoffen waardoor ik ga schelden op de wind happende Duitsers.
Ik kan geen star of stripe meer zien of gegooide modder verdragen. Geen tv-programma met Amerikadeskundigen velen noch presidentskandidaten horen en verslagen zien van hysterische, knauwende vrouwen die zich graag laten beledigen door Trump.
Nog één dag na-ouwehoeren in Amerika papegaaiend Nederland, dan moet het afgelopen zijn.

De Amerikaan kan met een gerust hart wapens blijven kopen om zijn family te ‘protecten’; waar dan ook ter wereld.
Ik ga naar Nederland-België kijken. Naar eerlijke kluiten modder van de ArenA.
Luisteren naar die vervelende verslaggever die de rood aangelopen Oranjecoach treitert. Berichtgeving over het chauvinistische ‘Oh my God’-volk wegzappen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »