Schrijf mee!
« »

Column, Fictie, Mensen

Ode aan de hoek

19 januari 2016 | 120w | Jolwin | 5

Peter had het liefste een schandpaal voor in de klas staan. Niet voor het historische besef, maar wel uit educatief opzicht. Het hindert hem dagelijks dat lijfstraffen uit den boze zijn. Toch wil hij daar nog best genoegen meenemen als hem maar een beetje psychologische oorlogsvoering wordt gegund. Daar maken zijn pupillen zich toch ook schuldig aan?!

Natuurlijk: hij was zelf geen makkelijk kind. Hij voelde dan ook vaak de ogen van zijn klasgenoten in zijn rug prikken. Aanwezig en toch afgesloten van de rest. Als leraar wil Peter genoegdoening. Alleen worden ze nu aangepakt met fluwelen handschoenen. Wat is er mis met de afschrikwekkende klassikale vernedering?

Peter wil de hoek terug. Alleen geeft hij les op basisschool De Cirkel.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jolwin of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

13 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »