Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij, Mensen, Natuur

Net echt

6 juli 2016 | 120w | AliceHuiberts | 4

Het enige geluid dat over het met dauw bedekte weiland klinkt, maken wij met het in stilte leeghalen van de bestelbus. Kartonnen dozen schuren over het metaal van de bagageruimte.
Onderweg was er nog verhit gediscussieerd over de te volgen strategie: Henk had met de leider van de Spanjaarden overlegd over de te kiezen aanval- en verdedigingsvormen. Als altijd hadden René en Sjoerd het nodige commentaar op Henks strategie.
Maar nu is er die serene rust. Een vroege vogel kwettert. Rob pakt de kostuums uit verhuisdozen en Theo hangt ze aan kledingrekken in de ochtendzon. Jos poetst het wapentuig. Aan het unieke gepruttel van hun dieselmotor horen wij de vijand naderen.
Vandaag in de arena: De Boekaniers tegen de Spanjaarden.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »