Schrijf mee!
« »

Column

Koets

22 februari 2016 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 9

De koets verslijt koning na koningin na koningin na koning. Al die stiekeme nachtelijke seks in de vereiste hofhouding eist zijn tol. Scheefgroei in onderlinge verhoudingen en in de verhouding met het volk leiden tot een scheefzakkende koets. De reparatie telt het zwaarst voor de paarden; eerst het onderbuikse gedonderjaag van dragonders en vervolgens de week rond Prinsjesdag. Het zou een hyperflegmatiek stamboekpaard nog zenuwachtig maken. De koets eist reparatie en de regering beweert dat de koning betaalt.Drie jaar is de koets uit de roulatie.
Hoeveel een nieuwe koets kost, weet iemand. Intussen stijgt de spanning. Hoe ziet die vervangende koets er dan wel uit? Gaan koning en koningin te paard? Niemand die weet hoe zit, zegt hoe het zit.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »