Schrijf mee!
« »

Cultuur, Eten & drinken

Kalf!

21 maart 2016 | 120w | buitenboek â€  | 8

Wanneer een kalfje kalf is, kan het dier de gastronomie een nier doneren. Het arme beestje dient daartoe zelfs geen hoefafdruk neer te poten. Een beenhouwer met aan beide handen bijdehandse lange vingers ontdoet zo’n loebasje, terwijl het slaapt als een os, in een handomdraai van één afvalstoffenverwijderorgaan. Mits adequate medische verzorging dartelt het melkfabriekje in spé dra weer door de wei, door de wind, door de wondere wereld der agricultuur, zich onbewust van de stiekeme amputatie. Het zal zich geen vragen stellen bij het feit dat het alle vier de magen mocht behouden doch de helft van de nieren afstond.
Later versnippert een kok met een lancet uitjes, wortelen, preiwit en champignons, daarbij een flesje abdijbier leeg slobberend.
Smakelijk!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van buitenboek of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

21 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »