Schrijf mee!
« »

Communicatie

Geen roodkoperen stuiver II

24 mei 2016 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 6

Nog nooit had iemand Roelofje op geld aangesproken. ‘En de bijstand?,’ bracht ze uit. Ze dacht aan haar ex. Sieuwert had via een slinkse weg een collega op de Sociale Dienst zover weten te krijgen dat hun dochter een bijstandslening had gekregen voor woninginrichting. Meer dan een roodkoperen stuiver.
Het was het proberen waard. Ze vroeg de papieren van de Sociale Dienst, noteerde wat haar belangrijk leek. Ze vertelde de Hindoestaan dat ze ging bellen, maar zonder garantie. Thuis belde ze Sieuwert direct op zijn werk. Na de eerste wederzijdse irritatie luisterde hij. ‘Bel me over een uur.’ En hij legde op. Een uur later belde hij zelf. ‘Vrijdagmiddag half twee bij de kassa. Zes weken uitkering minus voorschot. Goed?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »