Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij

Buurtapp

29 december 2016 | 120w | Ben Offringa | 5

Jarenlang wonen we senang in onze straat. Je kent elkaar, iedereen groet, touwtjes uit de brievenbus. De boze buitenwereld is iets van kranten of TV. Bij ons gebeurt nooit iets. Iemand komt op het idee een buurtapp te maken, een veilige gedachte.
Natuurlijk werd je daarvoor wel eens een inbraak gewaar; bij ons is ooit een fiets uit de voortuin gejat, hadden we hem ’s nachts maar niet moeten laten staan. Maar nu hoor je alles: auto inbraak twee huizenblokken verderop, kinderfietsje gepikt op nummer 32, enge man gesignaleerd die kinderen aanspreekt, een mysterieuze grijze Audi met twee penoze types erin. Dit alles binnen een week.
Ik heb me in mijn eigen straat nog nooit zo onveilig gevoeld. Bedankt buurtapp.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ben Offringa of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »