Schrijf mee!
« »

Communicatie

Vluchten kan niet meer

14 november 2015 | 120w | Leonardo Pisano | 5

Ze staat op de rand van de glinsterende stoep. Met haar handen klampt ze haar ellebogen vast, klappertandend en wankelend op haar stiletto’s. Ik herken haar nauwelijks. Haar lokken, eens de glanzende trots van moeder, plakken aan haar wangen alsof ze permanent huilt. Het arme ding. Wanneer zou ze voor het laatst fatsoenlijk gegeten hebben? Of zich hebben gewassen, geschrobd met zeep zoals moeder het vroeger deed?
Van de mannen in de auto’s die de laatste uren zijn voorbijgekropen, zijn zulke basale levensbehoeften niet te verwachten. O, er zijn erbij vermomd als heer. Maar ook die nemen slechts, geven niets. Of laten het gebeuren, net zo erg.
Ik kijk hoofdschuddend weg. Wat is er toch een ellende op de wereld.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Leonardo Pisano of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »