Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Maatschappij, Politiek, Sport

Preken

20 februari 2015 | 120w | Henk van Maanen | 3

CDA-voorman Buma pleit ervoor dat misdragende voetbalhooligans hun paspoort wordt afgenomen, terwijl zij toch niets anders doen dan het hooliganisme uitdragen. Is hij doorgeschoten of…
Ik probeer de gedachtegang van deze christelijke politicus te volgen en concludeer: we pakken jihadgangers immers op voorhand al hun paspoort af, omdat zij vermoedelijk van plan zijn terrorisme in de praktijk te brengen. Dus waarom zou je dat bij praktiserende hooligans nalaten?

En laten wij het hier nu bij, of leggen we ook andere groepen onder het vergrootglas. Wie ontzien we wel en wie niet. Frauderende en corrupte politici? Die gaan immers ook grenzen over. En priesters en predikanten? Zij preken immers: ‘Laat de kinderen tot mij komen.’ Ja, je zult maar pedofiel zijn.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Henk van Maanen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »