Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Natuur

Hallucinatie

23 maart 2015 | 120w | Karin Gene | 8

Hyacinta woonde in het huis dat haar man haar had nagelaten. Tuinieren was haar passie. Zodra de weersomstandigheden het toelieten was ze met haar vingers in de aarde te vinden.

De hortensia’s waren haar trots. Ze liefkoosde de struiken met gedroogde koemest, gaf ze veel water en sproeide zeepsop tegen luizen. Ze groef roestige spijkers in de grond voor kleurbehoud en in het najaar droogde ze de bloemen in de magnetron.

Groot was het verdriet toen ze op een ochtend haar gordijnen openschoof. Alle bloemen waren verdwenen. In één nacht alles afgeknipt, geoogst om als smartdrug op de markt gebracht te worden. Ze hoopte vurig, dat de rokers van haar zorgvuldig gekweekte glorie vergiftigd zouden raken door de vrijkomende cyanide.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Karin Gene of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

11 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »