Schrijf mee!
« »

Column, Poëzie

Bericht van de Zee pen

12 november 2015 | 120w | Lijmstok | 7

Ach, onverzettelijke bak met letterbrij, wat brengt u mij vanavond? Welk ritme rammelt uit de klankenbak, hoe hoor ik zinnen zingen. Het is maar dat u weet: niks wat niet geschreven wordt, heeft zijn eigen melodie. Iedere decibel van letters, de mede en de klinkers, in ieder alfabet van steno tot het spijkerschrift: het danst en golft als zeep van bellen die muteren, in eindeloze variaties van waarden die vergaan…

Ach letterbrij, wat brengt gij mij: ideeën en gedachtes, emoties en belaster, neurosen en gedaantes. Straks is alles weer voorbij, om in een nieuwe dag, een tijdslimiet opnieuw te zingen, vormen waarin ik glijd. Zie zelfs met 120 maar, maakt de letter steeds opnieuw en heel vanzelf, van alles waar.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Lijmstok of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »