Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Beeldenstorm

4 mei 2015 | 120w | Peter Mabelus | 6

Billenknijper en voormalig minister-president van Nederland, Ruud Lubbers, werd geketend naar een houten bankje geleid, dat geplaatst was achter het schavot waarop de guillotine stond. Onder stormachtig gejoel van een euforische menigte was zojuist het onder verrotte groenten en fruit bedolven lichaam van Jimmy Savile onthoofd. De BBC-presentator was veroordeeld voor 214 gevallen van seksueel misbruik, waaronder 34 van verkrachting. Aan de linkerkant van de oud-premier zat de hoogbejaarde Amerikaanse komiek en acteur Bill Cosby nerveus en obsessief te plukken aan de onzichtbare pluisjes van zijn wollen trui. Rechts van Ruud Lubbers staarde de Britse “born again christian” en zanger Cliff Richard dromerig naar enkele schaars geklede tienerjongens. Drie hoge geestelijken werden gedwongen de trap naar het schavot te bestijgen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Peter Mabelus of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

24 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »