Schrijf mee!
« »

Fictie

Tabula Rasa

12 maart 2014 | 120w | Lijmstok | 3

Het naaktmodel werd in natura betaald. Dat had verschillende redenen. Ten eerste liet de kunst zich zo minder uitkleden en ten tweede, de schamele kledingstukken die het model hiermee verdiende, hadden weinig om het lijf. Uitgeblust stond haar blote lichaam in de schijnwerper en als een lappenpop liet ze zich boetseren, tekenen en schilderen. Als iemand poogde haar een dis harmonieuze houding te laten aannemen, verstijfde ze nog wel eens. Precies wat de kunstenaars natuurlijk nodig hadden.
Onbeschreven hangt het naakte blad in de lampen gevangen op het podium. Er is niks te verbergen, en wat je uitvergroot en bij schijnt, zal alleen grotesker zijn dan niks dan de ziedende naakte waarheid. Adam en Eva hadden mazzel met hun vijgenblad.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Lijmstok of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »