Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Maatschappij, Mensen

Rosenmontag

3 maart 2014 | 120w | Jacqueline | 2

De gekte is weer losgebarsten. Van oorsprong alleen bedoeld voor katholieken beneden de grote rivieren, maar het lijkt nu een besmettelijke ziekte te zijn. Iedereen denkt carnaval te kunnen vieren.
Allez, niet zo kortzichtig zijn, een feestje vieren is overal leuk. Maar, boven de rivieren wonen amper katholieken, waarom hossen en lossen ze dan zo, gedreven door drank, mee?
Ik vraag me af of iedereen weet hoe het oorspronkelijk was; het laatste feest voordat het vasten van 40 dagen begint. En op woensdag een askruisje halen in de kerk.
Na Pasen is het een tijd rustig, tot de elfde van de elfde; de praalwagens worden opgetuigd, uren en weken samen werken. Dat smeedt een band die met carnaval kan losbarsten.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jacqueline of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »