Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij, Mensen

IJskoningin

13 april 2014 | 120w | Benny Bielen | 9

Op de top van de helling ziet hij haar zitten. De blonde korte haren, de rechte schouders, haar slanke taille in het tegenlicht van de vroege lentezon. Hij blijft stil staan en zoekt naar de juiste woorden. Daar zit ze, verguisd door iedereen, nagewezen als mateloos ambitieus: ‘Ze doet aan horizontale carrièreplanning,’ beweren boze tongen. Met andere woorden: ze zou met haar bazen naar bed gaan om hogerop te geraken.
Hij wil het niet geloven. Achter de muur van kille, hooghartige afstandelijkheid schuilt veel onzekerheid. Hij ziet het telkens weer in haar ogen.
Ze huilt, hij ziet haar schouders lichtjes schokken. Daar zit ze, nu ook letterlijk op de rand van de afgrond. Hij is echter vastbesloten: ik red haar.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Benny Bielen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »