Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Habemus papam

12 maart 2014 | 120w | Benny Bielen | 3

Witte rook! De kardinalen hebben gekozen! De menigte op het plein begint te juichen en te dansen. Binnen speelt zich echter een klein drama af: een van de kardinalen heeft bij de laatste stemming niet kunnen meestemmen. Waarschijnlijk de fout van de pasta, die met veel olijfolie gekookt was, waardoor hij niet van het toilet weg te branden was. Niemand heeft zijn afwezigheid opgemerkt, zelfs niet bij het tellen van de briefjes. Nu ze verbrand zijn, maakt het ook niet meer uit: terwijl de nieuwe Heilige Vader zijn witte gewaad aantrekt, komt de verbouwereerde kardinaal terug de Sixtijnse Kapel binnen. ‘Heb jij dan niet mee gestemd?’ ‘Neen, maar ik heb een sluitend alibi.’ Voor wie Latijn kent: alibi betekent ‘elders’.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Benny Bielen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »