Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Gefilterd

6 maart 2014 | 120w | G.J. van Gisteren | 29

Percoleren van herinneringen is een kunst. Het zijn niet zozeer de ingrediënten die er toe doen, als wel de omstandigheden waaronder het proces plaats vindt die geur en smaak toevoegen. Onder de juiste druk en filtering pruttelen bijvoorbeeld indrukwekkende levensreizen naar boven, voorzien van een vleugje tevredenheid of een lach, geserveerd door die vriendelijke barista van toen. Het resultaat kan verder geperfectioneerd worden door samen te werken, zodat het bouquet van de gebeurtenissen verrijkt wordt met de zienswijze van anderen.

Herinneringen percoleren is helaas een verdwijnende kunstvorm die onder druk van de alom aanwezige sociale media dreigt te verwateren. Het aroma van dit nieuwe brouwsel is een banaal aftreksel van de werkelijkheid, omdat het niet meer gefilterd wordt door persoonlijkheid.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

13 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »