Schrijf mee!
« »

Communicatie

Eruptie

5 mei 2014 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 6

Eddie was eind maart snipverkouden, maar bleef werken. Naast zijn bureau stond een papierbak met gebruikte zakdoeken. Zijn adem walmde menthol. Ziek melden en met een hete grog de koffer induiken wilde hij niet. Georgette was niet van het moederlijke of vertroetelijke.
Hij zat thuis in kostuum naast haar ivoorwitte galajurk op de bank. Tijdens het pianorecital had Eddie niesbuien tot drie keer toe afgestopt. Vriendelijk vroeg zij of hij een scheut rum in zijn thee wilde. Zijn waterige blik verwilderde en hij probeerde zijn hoofd weg te draaien. De natuur won echter en de lang ingehouden lading snot zocht op welhaast vulkanische wijze een uitweg richting galajurk. Ivoorwit bleek plotsklaps gegarneerd met geelgroene stukjes. ‘Net lava’, verklaarde Eddie rochelend.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

13 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »