Schrijf mee!
« »

Column, Familie, Liefde

Bomvol versus prikkelarm

14 juli 2014 | 120w | geertjepaaij | 9

‘In deze muur zitten nog steeds de gaten,’ wijst onze gids. Hij vertelt over het Franco-regime dat vele slachtoffers maakte tijdens de Burgeroorlog. We kijken naar de kerk op de Placa de Sant Felip Neri. De muren dragen de sporen van de scherven van de bom die een vliegtuig van de antirepublikeinen dropte op 30 januari 1938. 42 doden waren het gevolg, waaronder voornamelijk kinderen die waren gevlucht naar de kelder van de kerk en daar levend verbrandden.
Kan mijn dochter zo’n gruwelijk verhaal wel bevatten? Ik werp een blik opzij. Ze knijpt stevig in het handvat van de huurfiets. We fietsen verder. Een weekje Barcelona. Ik gunde haar zo graag een pleziertje. Achteraf teveel prikkels. Schizofrenie fietste namelijk mee…

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van geertjepaaij of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »