Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen, Natuur, Poëzie

Bo van Kamer

1 maart 2014 | 120w | Jan P Meijers | 11

Hoewel opgeruimd, zijn er dingen die ik me afvraag, zoals: dromen meeuwen sneller dan mensen slapen? Maar ook: waarom zijn er 232 vrouwen en meisjes die de naam Duifje dragen.
Ook discussieer ik met mezelf of Aicha en Bessie elkaars enharmonisch equivalent zijn. Mogelijk afhankelijk van de toonsoort, interrumpeert zoonlief, maar dat terzijde. En waarom de Dodo moest uitsterven. Iets met zeelui en eieren schiet me te binnen.
Schuift nogmaals een meeuw voorbij. Nee, eerder een glijden op licht ijle lucht. Het is me om het even. Zwanen daarentegen boezemen mij enige angst in. Kennelijk ongegrond, dan wel niet ontvankelijk. De meeuw scheert laag over het water. Zijn schaduw op de golven. Hij heeft een plastic zak in zijn bek.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jan P Meijers of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »