Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

Vakbroeder

1 juli 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 21

Zacht tikkend zet de secondewijzer van een wandklok mijn zintuigen op scherp. Een kat ontwaakt, rekt zich uit en begroet mij vervolgens met een kopje. Zoekend door dressoirladen, schrik ik van zacht geritsel achter me: Wat was dat? Nieuwsgierig sluip ik richting keuken. Op het aanrecht doorzoekt een veldmuis de slordig opgestapelde vaat. Hij kijkt op en lijkt te knipogen naar mij. Wij begrijpen elkaar. Opgelucht laat ik de kleine dief alleen met zijn zoektocht naar iets eetbaars.

Buiten, in het maanlicht, verschijnt de muis met een halve cracker. Ik sluit de achterdeur en neem afscheid van mijn collega. Tevreden snuif ik de nachtlucht op, de spanning vloeit uit mijn lichaam. Als inbreker doe je het voor nachten als deze!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

14 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »