Schrijf mee!
« »

Column

Na de dood niets dan goeds

8 maart 2013 | 120w | Defrysk | 3

President Robert Mugabe. Een gematigde socialist, die in Zimbabwe alle macht naar zich toe heeft getrokken. En uiteindelijk zijn land naar de rand van de afgrond heeft gedreven.

Hugo Chávez is dood. En misschien is dat maar goed ook. Iets in mij zegt dat Chávez graag alle macht naar zich toe had willen trekken. En dat Chávez met zijn paranoïde trekjes uiteindelijk Venezuela, net als Mugabe doet met Zimbabwe, naar de afgrond had kunnen drijven.

Mugabe gaat intussen door met het vernietigen van de economie van, wat eens de ‘Graanschuur van Afrika’ was. Tot hem niets anders rest dan de onvermijdelijke dood. En dan kan na de dood van dictator Mugabe, Zimbabwe weer herrijzen als graanschuur van het prachtige Afrika.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »