Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen, Natuur

Indringer

24 november 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 22

Vanonder de keukentafel speuren gelede ogen naar gevaar. Maanlicht werpt lange schaduwen van vreemde voorwerpen over de tegelvloer.
Aarzelend schuifelt hij een paar passen uit zijn schuilplaats. Hij verstijft. Alles veilig? Geen belagers? Seconden lang wacht hij, maar er beweegt niets, het blijft stil.
Gerustgesteld rent hij richting aanrecht. Eetbaar? Voorzichtig betast en proeft hij een paar witte korrels. Zoet! Tevreden verorbert hij zijn vondst.

In zijn vreetroes bemerkt hij het naderende gedreun te laat. De zon flitst aan. Vluchten! Hij sprint richting schuilplaats.
Het dondert: “Gadverdamme, Mieke!” Duisternis beweegt voor het licht langs. Hij richt zijn kop op. In een laatste wanhoopspoging probeert hij het gevaar af te weren met zijn voelsprieten. Het licht verdwijnt. “We hebben kakkerlakken!”

“SPLAT!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »