Schrijf mee!
« »

Communicatie

Hogere wiskunde

2 april 2013 | 120w | Jose van Rosmalen | 1 |

We hadden de rechthoek, de ruit en het parallellogram al gehad. Nu was het de beurt aan het trapezium. Ook daar hoorden weer formules bij. Ik deed tenslotte HBS-b, al was ik allesbehalve een goede leerling. Het boterde niet tussen mij en de wiskunde en zeker niet tussen mij en de wiskundeleraar, die huisde in een altijd muf lokaal.
Lezen en schrijven waren toen al meer ‚Äėmijn ding‚Äô, een belangstelling die onder medeleerlingen niet in hoog aanzien stond. In de laatste klas deed ik wat ik kon om het eindexamen te halen en van die school af te komen. Dat lukte uiteindelijk, met toch nog twee vijven, voor wiskunde natuurlijk. Ik struikelde over het trapezium! Zonder kun je ook leven!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jose van Rosmalen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »