Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

Herpes

5 juni 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 16

Een druipkaarsje verlicht onze tafel in restaurant Wagelaar. Tegenover me hangt mijn date verveeld onderuit. Moeizaam tracht ik het gesprek op gang te houden: “Heb je hobby’s of passies?”
Schouderophalend zucht ze: “Kweenie.”

Het hoofdgerecht arriveert, boeuf bourguinon, rode kool en krieltjes. Het ruikt heerlijk. Mijn date haalt echter, net als bij het voorgerecht, haar neus op. “Gatver, dat moet ik niet. Neem maar weer mee.”

De avond is een aaneenschakeling van frustraties geweest. Opgelucht dat we bij haar voordeur zijn, wil ik afscheid nemen. Ze leunt naar me toe, haar ogen dicht, getuite lippen die mijn mond zoeken. Mompelend schrik ik terug: “Niet doen, volgens mij krijg ik een koortslip.” In mijn hoofd vult mijn brein aan: van jou!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »