Schrijf mee!
« »

Familie, Liefde, Mensen

De grote dag

27 april 2013 | 120w | Irma Moekestorm | 5

Vandaag moet hij zijn toespraak houden. Verwachtingsvol kijkt ieder in de zaal naar hem op. Nerveus en daardoor wat gedachteloos, leest hij de woorden voor die zijn speech vormen en waaraan hij maanden heeft gewerkt.

Na de eerste bladzijde, neemt hij wat water om zijn gortdroge keel te smeren en vervolgt zijn rede. Halverwege de volgende bladzijde wordt hij plots afgeleid door geroezemoes vanuit de zaal. Verstoord kijkt hij op, om zich direct daarna weer op zijn papieren te concentreren. Zijn ogen vliegen over de bladzijde… pagina vier…

Na deze ongelukkige generale repetitie voor zijn én Neerlands Grote Dag, krijgt hij van zijn Maxima een oranje nietmachine en belooft hij haar plechtig om nooit, nooit meer een paperclip te gebruiken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »