Schrijf mee!
« »

Column

Aalst: Don’t mention the war!

14 februari 2013 | 120w | Defrysk | 1

Misschien moet Aalst de carnavalsoptocht laten schrappen van de werelderfgoedlijst. Blijkbaar is het een muilkorf tegen vrijheid van meningsuiting, word je een speelbal van politieke correctheid en moet je het vooral gezellig houden.

Nazipakken dragen uit protest tegen een rechts-nationalistische partij is geen belediging naar de slachtoffers van de Holocaust, integendeel: het versterkt de herinnering aan de gevaren van het nationalisme.

Bokova zou zich diep moeten schamen voor haar ‘geschokt’ zijn. Het was immers een ludiek protest.
Steeds weer wordt er geroepen dat we niet mogen vergeten hoe het fascisme is ontstaan. En hoe gevaarlijk het is. En dat het nooit weer mag gebeuren.
Maar zodra we er onversneden aan herinnerd worden is het onacceptabel en vloeien de krokodillentranen rijkelijk.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »