Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Verplichte anticonceptie

14 april 2012 | 120w | Defrysk | 0

“We gaan door tot we een dochter hebben!” Riep Pieter van Vollenhoven ooit naar aanleiding van het feit dat hij alleen zoons geproduceerd had. Gelukkig heeft zijn vrouw, Margriet, dit weten te voorkomen met, naar ik mag aannemen, anticonceptiemiddelen. Van Vollenhoven stond bekend om zijn onnozel gestuntel en was voor de gemiddelde Nederlander een soort dorpsgek die zich in de koninklijke familie getrouwd had.

En nu doet Van Vollenhoven een oproep voor verplichte anticonceptie voor ernstig verslaafden, psychiatrisch patiënten en verstandelijk gehandicapten.

“Vanwaar zijn betrokkenheid?” Vraag ik me af, of het moet zijn dat hij weet hoe het leven is als dorpsgek die rondbazuint dat hij doorgaat tot ie een dochter heeft en een vrouw heeft die de pil slikte.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

20 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »