Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Politiek

Sorry oma, mag niet meer

7 maart 2012 | 120w | Carel de Mari | 1

Afrikaantjes tussen de sla houden de mieren weg, luizen in de rozen, een bananenschil naast de struik ingraven en je hebt er geen last meer van. Lavendel werkt ook! Oh, slakken? Gewoon een schoteltje bier en het probleem is opgelost.
Huis en tuinmiddeltjes die hun nut allang bewezen hebben, die generatie op generatie zijn overgedragen en prima werken. Tuinders zijn al jaren succesvol aan het experimenteren met milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen, denk bijvoorbeeld aan de inzet van sluipwespen.
Geweldig toch, geen chemische troep nodig, geen zware milieubelasting. Nou nee zegt het College voor de Toelating van Gewasbeschermingsmiddelen en Biociden (CTGB) en Den Haag volgt het advies. Tuinders mogen vanaf 1-7-2012 niet milieuvriendelijk meer bestrijden, we hebben liever dat het milieu belast wordt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »